Na Iluminada e Poderosa Nova York – Dia 1

Como mencionei no post anterior: https://cadaviagemumabagagem.com/na-iluminada-e-poderosa-nova-york/ vou te mostrar os roteiros de Nova York separados por dia, então vamos começar com pé direito nosso tour, porque temos uma longa caminhada nessa Cidade Iluminada!!!

Boas-vindas a Nova York na TKTS Staircase da Times Square

Roteiro do Primeiro Dia:  Shake Shack / 42nd Street/  Museu de Cera: Madame Tussauds / Times Square / Broadway: Teatro Longrace peça The Lighting Thief / Joe’s Pizza

Antes de começar nosso tour, quero te lembrar que estávamos no Canadá e de lá é que fomos para Nova York, mas no Brasil também existem várias opções de voos, de São Paulo, por exemplo, saem muitos voos e os diretos duram cerca de 10 horas para chegar no destino.

No nosso caso foi uma hora e meia de voo entre Toronto e Nova York (saindo do Aeroporto Internacional Pearson de Toronto (YYZ) e chegando no La Guardia (LGA) de Nova York) – saímos 9h35 e chegamos por volta de 11h06 nesse aeroporto que fica no Queens e a cerca de 14km do centro do Nova York na Ilha de Manhattan.

Já tínhamos contratado o transfer quando fechamos o pacote aqui no Brasil com a Polinésia Turismo (www.polinesiaturismo.com.br ), foi uma das super dicas da nossa querida agente de viagens Sandra, para otimizar o tempo. O transfer nos levou direto para o nosso Hotel, o Pod Times Square, que fica bem perto do agito em 400 West 42nd Street. Quem nos indicou esse Hotel e também nos deu dicas preciosas da cidade foi a querida Amiga Amanda!!! O quarto é pequeno, mas aconchegante e tem uma ótima relação custo × benefício, em razão da localização. Para saber mais informações sobre o hotel e só acessar: www.thepodhotel.com/pod-times-square/

Hotel Pod Times Square

Agora sim vamos começar nosso tour por Nova York repondo as energias no Shake Shack”, um dos fast-foods mais tradicionais da cidade, muito procurado por seu famoso hambúrguer gourmet!!! A rede começou em 2001 com um carrinho de cachorro-quente no Madison Square Park, em 2004 inaugurou um quiosque nesse mesmo parque e desde então vem crescendo e se expandindo internacionalmente.

Na entrada do Shake Shack

O cardápio do Shake Shack” tem várias opções de lanches, inclusive vegetariana, como o Veggie Shack que escolhi. Quem nos deu essa dica de conhecer o Shake Shack foi nosso amigo Benjamin e foi uma ótima indicação!!! Para saber mais informações é só acessar o site: www.shakeshack.com e bom apetite!!!

Com meu lanche vegetariano

Depois de repor as energias, fomos caminhar pela 42nd Street, que é uma das mais badaladas ruas de Nova York, com destaque para seus luminosos, teatros, restaurantes, edifícios imponentes comoo Chrysler Building, o GrandCentral Terminal, entre outros atrativos, inclusive os cruzamentos com a Broadway e a Times Square.

Na 42nd Street

Ainda na 42ndStreet, visitamos o incrível Museu de Cera Madame Tussauds que nos encanta com a perfeição de suas estátuas de cera de celebridades e personalidades históricas.

No Museu de Cera da Madame Tussauds
Com a Alicia Keys, até posso ouvir “Empire State of Mind”

A história profissional de Madame Tussauds com as peças de cera não começou de uma forma muito agradável, depois de ser libertada da prisão durante a Revolução Francesa, ela teve que fazer máscaras mortuárias com cera para os nobres executados. Mas quando a Revolução acabou e seu mestre na arte da cera, Dr. Philippe Curtius, faleceu lhe deixando como herança sua exposição de cera, ela começou a se dedicar a essa arte e viajar pela Europa em turnê. Até fundar o primeiro Museu de Cera em Londres em 1835. Mas em 1850, Marie Tussauds (a Madame Tussauds) faleceu e posteriormente seus netos assumiram o museu, que com o passar do tempo foi se expandindo mundo afora. O Museu de Cera Madame Tussauds New York foi inaugurado no ano 2000.

Com a Madame Tussauds

Passear pelo Museu de Cera Madame Tussauds nos dá a sensação de estarmos numa festa repleta de Celebridades e Astros de Cinema como Justin Bieber, Johnny Depp, Taylor Swift, Anne Hathaway , Ryan Gosling, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Tom Cruise, Ed  Sheeran, Bruno Mars, Lady Gaga, entre outros.

Arrasando com Tom Cruise, Ed Sheeran, Bruno Mars e Lady Gaga
Oh! Que dúvida cruel: O Lobo ou o Vampiro?
E com mais Celebridades: Taylor Swift, Justin Bieber, Anne Hathaway, Ryan Gosling e Johnny Depp

Ou então de estarmos nos bastidores e também em cena nos Famosos Musicais da Broadway, como “O Fantasma da Ópera”, “Cats”, entre outros.

“O Fantasma da Ópera está aqui….”
Você se lembra? “Memory…”

Também tivemos a sensação de estarmos nos Filmes. Imagina poder andar de bicleta com o E.T, sentar na cadeira do MIB, ser segurada pelo Hulk, chegar pertinho do Thor, ajudar no Caça-Fantamas, entre muitas outras aventuras.

“E.T., minha casa…”
Praticamente uma Estrela de Cinema…kkkk

Sem falar na possibilidade se Tomar um Chá com a Rainha, ou Estar Junto com Lady Diana, além de subir na bancada para Discursar com Michelle e Barack Obama, entre muitas experiências.

Quanto Poder nessa foto!!!

Para saber mais detalhes e informações de funcionamento e ingressos é só acessar o site: www.madametussauds.com/new-york

Sempre é bom receber uma benção!!!

Continuando nosso passeio, fomos conhecer uma das mais famosas Avenidas do Mundo, a 5th Avenue ou Fifth Avenue (Quinta Avenida), que nos seus 10 km de extensão, reúne mansões, lojas e edifícios famosos, entre outros pontos turísticos (que vou te mostrar mais pra frente). É considerada uma das ruas mais caras do mundo, cruzando Nova York de norte a sul e dividindo as ruas do lado leste e oeste de Manhattan. Com certeza, você terá a oportunidade de passar por ela várias vezes durante sua permanência na cidade.

Na Famosa Quinta Avenida

E falando em lugares famosos em Nova York, com certeza esse é  dos mais conhecidos, a Times Square, que é uma praça que fica no cruzamento da Broadway com a 7th Avenue (Sétima Avenida) e entre a 42nd Street e a 47th Street. E é marcada pelos seus letreiros luminosos, pela Escadaria da TKTS, além de hotéis, teatros, restaurantes, lojas e prédios icônicos espalhados ao seu redor, como o da bolsa de valores Nasdaq, os estúdios da rede de TV ABC, entre outros.

Na Movimentada…
E Iluminada Times Square

Mais um detalhe, a Times Square sempre vai estar lotada, o horário que conseguimos encontrá-la um pouco mais tranquila foi durante a semana, por volta da meia-noite, então não se assuste com a muvuca… E se em dia normal, já é assim, imagine no Réveillon,  onde uma multidão se reúne pra ver a Descida da Bola (chamada de “Ball Drop”) na contagem regressiva para o Ano Novo. Esse ritual começou em 1908, com uma bola de cristal iluminada descendo por um mastro no topo de um prédio e até hoje encanta moradores e turistas.

A “Bola” para onde todos os olhares se voltam no Réveillon
Vista por outro ângulo
As luzes da Times Square

Vale lembrar que o primeiro nome da Praça foi Longrace Square, mas em 1904 com a construção do edifício que abrigava o jornal The New York Times (Times Building), passou a se chamar Times Square, esse edifício atualmente é conhecido com One Times Square, e é o prédio que abriga a bola de cristal que falei anteriormente. E para acompanhar em tempo real o que acontece na Times Square, é só acessar o site para ver as câmeras instaladas por lá: https://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=tsrobo1

E já que estamos pertinho da Broadway, nada mais típico de uma viagem do que assistir a um Musical nos Teatros da Broadway. Na verdade a Broadway é uma avenida, que concentra alguns teatros, mas existem muitos outros espalhados pelas ruas próximas que também fazem parte do complexo de “Teatros da Broadway”.  Entre as peças mais conhecidas e procuradas estão “O Fantasma da Ópera”, “O Rei Leão”, “Wicked”, “Chicago”, “Harry Potter” entre outras, que também foram montadas no Brasil e realmente seguiram o padrão Broadway. Fiquei muito feliz em ver que as produções brasileiras foram tão excelentes quanto as nova-iorquinas.

Alguns dos Teatros da Broadway

No site: www.broadway.org/pt/shows você encontra as peças que estão em cartaz e já pode comprar os ingressos se quiser. Embaixo da escadaria da Times Square tem a bilheteria da TKTS que tem ingressos com descontos para alguns espetáculos em alguns horários para o próprio dia. Mas já te adianto que tem fila e nem sempre você encontrará para a peça que quer. Essa dica é mais se você quer ter uma experiência de assistir a um Musical da Broadway, mas não tem preferência por peça específica e quer economizar um pouco. Nós optamos por comprar diretamente na bilheteria do Longacre Theatre (ou Teatro Longrace), que fica em 220, West 48th Street, para assistir ao Musical The Lightning Thief: The Percy Jackson Musical (ou O Ladrão de Raios: Percy Jackson O Musical), que é baseado no livro de Rick Riordan, já foi adaptado para o cinema, e conta as aventuras de Percy Jackson, um adolescente semideus em busca do raio perdido de Zeus para evitar uma guerra entre os deuses. Gostei bastante da forma como eles misturaram a mitologia grega com a atualidade!!! E assistir a um espetáculo da Broadway é realmente imperdível!!! Não é permitido filmar ou fotografar a peça, mas só pelo teatro, acredito que já vai te dar vontade de conhecer…

Teatro Longrace
As Irmãs na Plateia aguardando a Peça….
O Ladrão de Raios: Percy Jackson O Musical

Ainda mais se for uma das pizzas mais famosas de Nova York… Estou falando da Joe’s Pizza, que foi fundada em 1975, por Joe Pazzuoli, em West Village. Apesar de já ser tradicional na cidade, a Pizzaria ganhou fama por ser o local onde PeterParker trabalhava como entregador de Pizza no “Homem Aranha 2” e já recebeu várias celebridades, como é possível ver pelas fotos na parede.

Fachada do Joe’s Pizza
Detalhe das Celebridades frequentadoras do Joe’s Pizza
E a placa falando do Homem Aranha

Existem várias unidades da Joe’s Pizza espalhadas pela cidade, nós fomos na da Broadway (1435, Broadway), mas você pode acessar o site e ver qual a mais perto de onde você está: http://m.joespizzanyc.com/#2934 . Nós tivemos a sorte de não pegar muita fila, mas um lugar dentro da Pizzaria é bem concorrido, então prepare-se para esperar um pouco. Mas vale a pena, principalmente se você for fã do Homem Aranha e de pizza também, porque estava muito boa e tem opção vegetariana. Bom apetite!!!

Vou encerrando aqui essa postagem do nosso primeiro dia de passeios em Nova York!!! Espero que esteja gostando e me acompanhe nos próximos dias!!! Muito obrigada pela companhia!!! E se você gostou desse post, compartilhe com seus amigos para que possam se divertir também, e siga nossas redes sociais para saber em primeira mão as novidades: Instagram (@cadaviagemumabagagem) e Facebook (https://www.facebook.com/cadaviagemumabagagem/ )  e se inscreva no nosso canal do Youtube (Cada Viagem uma Bagagem): https://www.youtube.com/channel/UC5Q29-MYuWjvPH__wWhF42A . Lembrando que para ver a continuação do tour é só acessar o Roteiro Completo do Dia 2, que está no link: https://cadaviagemumabagagem.com/na-iluminada-e-poderosa-nova-york-dia-2/

Essa viagem é a realização de um sonho, então acredite “Dreams come true!!! Be a Dreamer!!!” ou “Sonhos se tornam verdade!!! Seja um sonhador!!!”

Sendo uma sonhadora sempre!!!!

In Illuminated and Powerful New York – Day 1

As I mentioned in the previous post: https://cadaviagemumabagagem.com/na-iluminada-e-poderosa-nova-york/  I will show you the New York itineraries separated by day, so let’s start our tour on the right foot, because we have a long walk in this Illuminated City!!!

Welcome to New York in Times Square

First Day Itinerary: Shake Shack / 42nd Street / Madame Tussauds New York / Times Square / Broadway: Longrace Theater play The Lighting Thief / Joe’s Pizza

Before starting our tour, I want to remind you that we were in Canada and from there we went to New York, but in Brazil there are also several flight options, from São Paulo, for example, many flights leave and the direct ones last about 10 hours to reach the destination.

In our case it was an hour and a half flight between Toronto and New York (leaving Toronto Pearson International Airport (YYZ) and arriving at La Guardia (LGA) in New York) – we left 9:35 am and arrived around 11:06 am at that airport is in Queens and about 8,7 miles from the center of New York on Manhattan Island.

We had already hired the transfer when we closed the package here in Brazil with Polinésia Turismo (www.polinesiaturismo.com.br), it was one of the good tips of our dear travel agent Sandra, to optimize the time. The transfer took us straight to our Hotel, Pod Times Square, which is very close to the action at 400 West 42nd Street. Who recommended us this Hotel and also gave us precious tips from the city was the dear Friend Amanda!!! The room is small, but cozy and has a great cost-benefit ratio, due to the location. To find out more about the hotel and just access: www.thepodhotel.com/pod-times-square/

View from our room at Hotel

Now we are going to start our tour of New York restoring the energy in the Shake Shack, one of the most traditional fast foods in the city, very popular for its famous gourmet hamburger!!! The chain started in 2001 with a hot dog cart in Madison Square Park, in 2004 it opened a kiosk in that same park and since then it has been growing and expanding internationally.

At Shake Shack

The Shake Shack menu has several snack options, including vegetarian, like the Veggie Shack I chose. Our friend Benjamin gave us this tip about getting to know Shake Shack and it was a great indication!!! To find out more information just access the website: www.shakeshack.com and have a good appetite!!!

With my vegetarian hamburguer

After restoring our energy, we went for a walk on 42nd Street, which is one of the hottest streets in New York, with highlights for its luminous, theaters, restaurants, imposing buildings such as the Chrysler Building, the Grand Central Terminal, among other attractions, including the intersections with Broadway and Times Square.

At 42nd Street

Still on 42nd Street, we visited the incredible Madame Tussauds New York, which enchants us with the perfection of its wax statues of celebrities and historical personalities.

Madame Tussauds New York
With Alicia Keys, I can hear Empire State of Mind…

Madame Tussauds’ professional history with wax pieces did not start very pleasantly, after being released from prison during the French Revolution, she had to make death masks with wax for the executed nobles. But when the Revolution ended and her master in the art of wax, Dr. Philippe Curtius, passed away leaving her her wax exhibition as an inheritance, she began to dedicate herself to this art and travel around Europe on tour. Until he founded the first Wax Museum in London in 1835. But in 1850, Marie Tussauds (Madame Tussauds) passed away and later her grandchildren took over the museum, which over time has expanded around the world. The Madame Tussauds New York was opened in 2000.

With Madame Tussauds

Strolling through the Madame Tussauds New York gives us the feeling of being at a party full of Celebrities and Movie Stars like Justin Bieber, Johnny Depp, Taylor Swift, Anne Hathaway, Ryan Gosling, Robert Pattinson, Taylor Lautner, Tom Cruise, Ed Sheeran, Bruno Mars, Lady Gaga, among others.

And with the Celebrities: Taylor Swift, Justin Bieber, Anne Hathaway, Ryan Gosling and Johnny Depp
Oh! What a cruel question: The Wolf or the Vampire?
With the Super Stars: Tom Cruise, Ed Sheeran, Bruno Mars e Lady Gaga

Or maybe we are backstage and also on stage at Famous Broadway Musicals, like “The Phantom of the Opera”, “Cats”, among others.

Do you remember? “Memory…”
“The Phantom of the Opera is here….”

We also had the feeling of being in the Movies. Imagine being able to ride a bike with E.T, sit in the MIB chair, be held by the Hulk, get close to Thor, help with the Ghostbusters, among many other adventures.

Practically a Movie Star…..kkkk
“E.T. My home….”

Not to mention the possibility of Having a Tea with the Queen, or Being Together with Lady Diana, in addition to going up on the bench To Speak with Michelle and Barack Obama, among many experiences.

What a Power in this picture!!!

To find out more details and operating information and tickets just visit the website: www.madametussauds.com/new-york

Feeling Blessed

permanência na cidade.

Continuing our tour, we went to visit one of the most famous Avenues in the World, 5th Avenue or Fifth Avenue, which in its 10 km long, brings together mansions, shops and famous buildings, among other sights (which I will show you more forward). It is considered one of the most expensive streets in the world, crossing New York from north to south and dividing the streets on the east and west sides of Manhattan. For sure, you will have the opportunity to go through it several times during your stay in the city.

On the Famous 5th Avenue

And speaking of famous places in New York, this is certainly the best known, Times Square, which is a square at the intersection of Broadway and 7th Avenue (Seventh Avenue) and between 42nd Street and 47th Street. And it is marked by its luminous signs, by the TKTS Staircase, in addition to hotels, theaters, restaurants, shops and iconic buildings scattered around it, such as the one on the Nasdaq stock exchange, the studios of the ABC TV network, among others.

In Bustling
And bright Times Square
TKTS Staircase

One more detail, Times Square will always be crowded, the time we managed to find it a little quieter was during the week, around midnight, so don’t be alarmed by the mob … And if on a normal day , it is already like this, imagine on New Year’s Eve, where a crowd gathers to see the Ball Drop, in the countdown to the New Year. This ritual began in 1908, with an illuminated crystal ball going down a mast on the top of a building and even today it delights residents and tourists.

The Lights of Times Square

Remember that the square’s first name was Longrace Square, but in 1904 with the construction of the building that housed The New York Times (Times Building), it was renamed Times Square, this building is now known as One Times Square, and it is the building that houses the crystal ball that I talked about earlier. And to follow in real time what happens in Times Square, just access the website to see the cameras installed there: https://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=tsrobo1

And since we are close to Broadway, nothing is more typical of a trip than watching a Musical in Broadway Theaters. Actually Broadway is an avenue, which concentrates some theaters, but there are many others scattered on the nearby streets that are also part of the “Broadway Theaters” complex. Among the most popular and sought after pieces are “O Phantom of the Opera”, “The Lion King”, “Wicked”, “Chicago”, “Harry Potter” among others, which were also assembled in Brazil and really followed the Broadway standard. I was very happy to see that the Brazilian productions were as excellent as the New Yorkers.

Broadway Theaters

On the website: www.broadway.org/pt/shows  you can find the pieces that are on display and you can already buy tickets if you want. Below the steps of Times Square is the TKTS box office, which has discounted tickets for some shows at certain times of the day. But I already tell you that there is a queue and you will not always find the piece you want. This tip is more if you want to have an experience of watching a Broadway Musical, but have no preference for a specific piece and want to save a little. We opted to buy directly at the Longacre Theater box office, 220, West 48th Street, to watch The Lightning Thief: The Percy Jackson Musical, which is based on the book by Rick Riordan, has already been adapted for the cinema, and tells the adventures of Percy Jackson, a demigod teenager in search of Zeus’ lost ray to avoid a war between the gods. I really liked the way they mixed Greek mythology with the present !!! And watching a Broadway show is really a must see !!! It is not allowed to film or photograph the play, but only for the theater, I believe it will make you want to know…

Longace Theater

Even more if it is one of the most famous pizzas in New York … I’m talking about Joe’s Pizza, which was founded in 1975, by Joe Pazzuoli, in West Village. Despite being traditional in the city, the Pizzeria gained fame for being the place where Peter Parker worked as a pizza delivery man in “Spiderman 2” and has already received several celebrities, as you can see from the pictures on the wall.

Celebrities attending Joe’s Pizza

There are several Joe’s Pizza units around the city, we went to Broadway (1435, Broadway), but you can access the website and see which one is closest to where you are: http://m.joespizzanyc.com/#2934 . We were fortunate not to take too long, but a place inside the Pizzeria is very busy, so be prepared to wait a while. But it’s worth it, especially if you’re a fan of Spiderman and pizza too, because it was very good and has a vegetarian option. Enjoy your food!!!

I will finish this post from our first day of tours in New York !!! I hope you are enjoying it and join me for the next few days!!! Thank you so much for the company!!! And if you liked this post, share it with your friends so they can have fun too, and follow our social networks to know firsthand what is new: Instagram (@cadaviagemumabagagem) and Facebook (https://www.facebook.com/cadaviagemumabagagem/ ) and subscribe to our Youtube channel (“Cada Viagem uma Bagagem”): https://www.youtube.com/channel/UC5Q29-MYuWjvPH__wWhF42A . Recalling that to see the continuation of the tour just access the Complete Day 2 Itinerary, which is in the link: https://cadaviagemumabagagem.com/na-iluminada-e-poderosa-nova-york-dia-2/

This trip is a dream come true, so believe me “Dreams come true!!! Be a Dreamer!!!”

I’m a Dreamer always!!!

Um comentário em “Na Iluminada e Poderosa Nova York – Dia 1”

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *