Comendo e Bebendo em Toronto

Sem dúvida, uma das melhores formas de conhecer uma nova cultura e os costumes da cidade é através da gastronomia local. E foi pensando nisso que criei esse post para compartilhar com você minha experiência Comendo e Bebendo em Toronto no Canadá, desde o café da manhã, até a noite na balada, além de passar várias dicas para  você aproveitar melhor sua estada por lá.

Se prepara porque acho que esse post vai dar uma fominha…. Me acompanha nesse tour gourmet?

Vamos começar pelo Tim Hortons, que é bem famoso no Canadá e é uma mistura de cafeteria com fast food. Se você parar para observar vai ver muitos canadenses com o copo de café do Tim Hortons andando pela rua, esse é um costume bem característico de lá e acabou se tornando uma marca registrada. Mas você também pode entrar a provar as delícias da rede dentro do restaurante.

No famoso Tim Hortons

A primeira unidade da rede Tim Hortons foi inaugurada em 1964 pelo jogador de hóquei Tim Horton, e depois foi se expandindo por outros lugares do Canadá e também dos Estados Unidos e em 2014 passou a fazer parte do grupo Burguer King. Entre as várias opções do cardápio do Tim Hortons, vale a pena provar o French Vanilla e entre os fãs da marca, encontramos o pop star  canadense Shawn Mendes. Fala a verdade, deu vontade, não é? Para saber mais detalhes e encontrar a unidade mais próxima é só conferir o site: www.timhortons.com

Quando você comenta com um amigo que vai para o Canadá e ele já foi provavelmente vai te falar que você precisa experimentar o poutine, que é um prato típico canadense à base de batata, queijo e molho.  Eu tive a oportunidade de provar essa iguaria em vários lugares e vou te apresentar todos eles agora, começando pelo Smoke’s Poutinerie que é uma rede de restaurantes especializada em poutine, são mais de 30 tipos de poutine gourmet, inclusive vegetarianos, como o que escolhi, que é o Veggie Deluxe (além da batata e do queijo, vem com cebola caramelizada, ervilha e cogumelos). Minha irmã Ane optou pelo BBQ Bacon Mac, que adiciona aos ingredientes tradicionais duplo bacon e molho barbecue.

Experimentando o Poutine Veggie Deluxe no Smoke’s Poutinerie
E a Ane provando o BBQ Bacon Mac

A franquia Smoke’s Poutinerie surgiu em 2008 por ideia de Ryan Smolkin (mais conhecido como Smoke) e segundo a lenda, ele fez um poutine especial para conquistar sua amada e deu certo, então ele resolveu presentear toda a humanidade com esse sabor. O que realmente  aconteceu e a ideia é abrir cada vez mais restaurantes e levar a culinária canadense para o mundo. Estou na torcida para que chegue aqui no Brasil!!! Para saber mais informações e o endereço mais próximo é só acessar o site: www.smokespoutinerie.com.

Smoke’s Poutinerie

Outro lugar que também tem poutine no cardápio é a rede de fastfood Popeyes (Louisiana Kitchen Popeyes), que apesar de ser especializada em lanches com frango, oferece essa opção típica canadense. A franquia surgiu em New Orleans, na Louisiana (Estados Unidos) na década de 1970, foi se expandindo pelo mundo, chegando em Toronto em 1984 e no Brasil em 2018 (mas ainda não oferece a opção de poutine aqui). Para conferir o menu completo e a localização das lojas é só conferir o site: www.popeyeschicken.ca.

Provando o Poutine no Popeye’s
E A Ane provando o lanche de frango

Continuando nossa maratona pelos restaurantes que tem poutine, quero te apresentar o Jack Astor’s Bar & Grill. Além de um poutine generoso, também aproveitamos pra provar um delicioso Milk Shake com esse bolinho que lembra muito nosso bolinho de chuva.

As irmãs no Jack Astor’s Bar & Grill

Como o próprio nome diz, Jack Astor’s Bar & Grill, além de restaurante também é bar, com um ambiente descontraído e agradável é bem convidativo para um happy hour. A unidade que nós fomos foi a da Dundas Square, mas existem várias outras, para saber a mais próxima de sua localização e também a variedade do cardápio é só consultar o site: http://jackastors.com.

Agora que já falamos bastante sobre poutine e você já tem algumas opções de lugares para conhecer, quero te contar sobre outro prato bem famoso no Canadá o BeaverTails, que na tradução literal significa “Rabo de Castor”, mas não se preocupe que o nome só se refere ao formato do doce que parece mesmo com o rabo do castor. Esse doce é um tipo de pastel canadense, que parece com a massa do nosso sonho, com cobertura de vários sabores, eu escolhi o de baunilha com xarope de Maple e a Ane o de Oreo. Provamos num quiosque da Toronto Island, mas existem muitas outras unidades pelo Canadá.

Provando o BeaverTails de baunilha com xarope de Maple
A Ane experimentando o de Oreo

A história do BeaverTails começou em 1978 com Pam e Grant Hooker, vendendo o pastel na Feira de Killaloe em Otawa, depois o negócio foi se expandindo para outras cidades canadenses, criando a primeira franquia em 1987 com Pino di Ioia, chegando aos Estados Unidos em 2015 e atualmente atende em mais de 140 locais, entre os Estados Unidos e Canadá com projeto de distribuição para mais seis países. Para saber mais informações é só acessar o site: www.beavertails.com.

E se durante a viagem bater saudade de uma pizza, não se preocupe, em Toronto e em outras partes do Canadá você vai encontrar a rede de fast food Pizza Pizza, que desde 1967 vem conquistando os  paladares. Além de pizzas, inclusive vegetarianas,  tem outras opções de lanches no cardápio. Para saber mais detalhes é só dar uma olhadinha no site: www.pizzapizza.ca. E foi na Pizza Pizza que experimentamos pela primeira vez o Canada Dry que é o refrigerante típico canadense à base de gengibre. É muito bom e se você colocar pedacinhos de gengibre fica melhor ainda.

O Famoso Canada Dry

Outro fast food bem conhecido em Toronto é a rede Harvey’s, que é famosa por seus hambúrgueres com coberturas a serem escolhidas na hora pelos clientes e também pelos itens do cardápio serem feitos com todos os produtos de origem canadense, como forma de valorizar a produção local! O primeiro restaurante foi aberto em 1959 e desde então vem crescendo, agora fazendo parte da Recipe Unlimited (a mesma proprietária do Swiss Chalet, que vou falar daqui a pouco) chegando a mais de 270 estabelecimentos em todo o país. O menu tem bastante opções, inclusive vegetarianas, como esse hamburguer que eu escolhi. Mais informações estão no site: https://www.harveys.ca.

No Harvey’s

Porém se você está procurando um lugar mais aconchegante, vai gostar da rede Swiss Chalet (lembra bastante a rede Outback que conhecemos no Brasil), apesar de ser mais voltada para pratos com frango do que com carne bovina (como no Outback), mas tem opções para vegetarianos, como essa batata gratinada que eu escolhi e minha irmã ficou com o frango tradicional mesmo. Nós super aprovamos nossas escolhas!!!

As irmãs no Swiss Chalet

O primeiro restaurante da Swiss Chalet foi inaugurado em 1954 em Toronto, seguindo uma arquitetura baseada no estilo de chalé suíço (de onde se origina o nome “ Swiss Chalet”, que na tradução significa “Chalé Suíço”), que utiliza muita madeira na decoração. Depois foi se expandindo, chegando a mais de 200 unidades no país. Atualmente também faz parte da Recipe Unlimited, assim como o Harvey’s. Para saber mais detalhes é só conferir o site: https://www.swisschalet.com . Aceita essa sobremesa deliciosa?

Falando em lugar aconchegante, vale a pena conhecer o Yorkville Crepes que, além da culinária, tem uma decoração tipicamente francesa. Aproveite o clima para tomar um cafezinho e se deliciar com os crepes (ou as outras opções do cardápio). O Yorkville Crepes fica em 18, Yorkville Avenue, bem perto da esquina com a  Yonge Street. Para saber mais detalhes é só conferir o site: www.yorkvillecrepes.com.

Provando um delicioso crepe no Yorkville Crepes

Quando viajo, sempre gosto de visitar os mercados públicos, é uma forma de me aproximar mais da cultura e da gastronomia local e em Toronto não foi diferente, tanto que a dica de agora é sobre o St Lawrence Market, que é o Mercado Público de Toronto, onde além da variedade de alimentos frescos, também é possível encontrar várias lanchonetes e restaurantes e foi lá o local escolhido para provar o Peameal Bacon, que é uma das comidas típicas da cidade. Existem vários lugares dentro do mercado para provar esse Sanduíche de bacon, nós optamos pelo restaurante Paddington’s, que tinha sanduíche vegetariano pra mim e minha irmã Ane ficou encarregada de experimentar o Peameal Bacon!!! Será que ela gostou dessa missão? Acho que sim…. Para conhecer mais detalhes e opções de cardápio do Paddington’s é só dar uma olhadinha no site: www.paddingtonspump.com.

No Paddington’s do St Lawrence Market

Lembrando que o St. Lawrence Market fica em 92 Front Street East (próximo à Estação King da Linha Amarela do Metrô) e mais informações estão no site: www.stlawrencemarket.com.

Outro lugar que você vai encontrar muitas opções de restaurantes, bares e cafés é no Distillery District  (ou Distrito da Destilaria)  que é uma junção de gastronomia com entretenimento, variedade de lojas e arte!!!  Então, sinta-se à vontade para escolher o que mais lhe agrada! Meu amor por chocolate falou mais alto e resolvi conhecer a Cafeteria Cacao 70 (https://cacao70.com/en/our-locations/distillery-district ), que tem um cardápio tão maravilhoso que foi difícil de escolher, mas optamos por chocolate cremoso e esse waffle com morango que estava divino!!!

As irmãs na Cacao 70
Aceita esse waffle?

Mas o Distillery District  tem muito mais a oferecer, vale a pena reservar um tempinho para conhecer e voltar várias vezes se tiver oportunidade. Mais detalhes do que te espera por lá estão no site: https://www.thedistillerydistrict.com/ . E para saber como foi meu passeio por lá, é só dar uma olhadinha no post: https://cadaviagemumabagagem.com/passeios-diferentes-em-toronto/

Finalzinho de tarde chegando e a minha dica é curtir um happy hour em um Pub, Toronto tem vários. O que nós visitamos foi The Jester on Yonge, que fica na Yonge Street e tem um clima muito agradável e descontraído, mas você pode escolher entre os diversos pubs espalhados pela cidade. O importante é se divertir!!!!

As irmãs no The Jester on Yonge
O Pub “The Jester on Yonge”

Happy hour lembra uma cervejinha, não é mesmo? Então você pode aproveitar para fazer um Tour com Degustação pela Cervejaria Steam Whistle, que é uma das cervejas artesanais mais famosas do Canadá. Eu contei com detalhes como foi o tour na postagem sobre os Passeios Diferentes em Toronto, se ainda não viu ou quer relembrar, dá uma olhadinha lá: https://cadaviagemumabagagem.com/passeios-diferentes-em-toronto/

Tour com Degustação na Steam Whistle
Fachada da Cervejaria Steam Whistle

Mas se você preferir pode ir direto para o Bar da Cervejaria Steam Whistle e curtir um ambiente descontraído com os amigos!!!  A Cervejaria fica em 255 Bremner Blvd, bem pertinho da CN Tower e para saber mais detalhes sobre o bar é só acessar o site: https://www.swbiergarten.ca e sobre reservas para o tour: https://steamwhistle.ca/visit

Continuando nesse clima de happy hour, o que você acha de tomar um drink apreciando uma vista noturna incrível de Toronto? Parece uma ótima ideia, não é mesmo? Então quero te apresentar o Rooftop do Hotel Thompson! Existem muitas outras opções de bares em Rooftops para você escolher pela cidade e com certeza vão te proporcionar vistas maravilhosas!!

No Rooftop do Hotel Thompson com essa vista incrível!!!
E excelentes drinks!!!

Essa vista é realmente deslumbrante!!! O Hotel Thompson Toronto fica na 550 Wellington Street West, cerca de 1,5 km da CN Tower, e o Bar do Rooftop é frequentado tanto pelos hóspedes do hotel quanto pelo público em geral. Além dos drinks que são ótimos (tem opção sem álcool), o ambiente é muito aconchegante!!! Um brinde à Toronto com esse visual!!!

Um brinde à Toronto!!!

E se você está procurado um lugar diferente pro jantar e gosta da atmosfera da Idade Média, vai adorar conhecer o Medieval Times, uma casa de shows temática do período medieval que nos proporciona um verdadeiro mergulho nesse universo desde a decoração, passando pelo show, até chegar no jantar.

Bem-vindos ao Medieval Times!!!

O Dinner-Show do Medieval Times acontece da seguinte forma: o público senta-se nas arquibancadas que já tem as mesas e vai assistindo a um show de batalhas medievais, torcendo pelo seu cavaleiro enquanto degusta um cardápio típico da idade média (como sopa de tomate, milho assado, batata e para quem não é vegetariano – como a minha irmã – é servido meio frango assado). E detalhe para comer com as mãos porque naquela época não tinha talheres (mas não se preocupe que eles fornecem lenço umedecidos para higienização das mãos).

O Jantar com Show do Medieval Times

Ah! Vale lembrar que no valor do ingresso para o Medieval Times (CAD$ 67,95 – adultos e CAD$ 45,95 – crianças) já está incluso o show e o jantar (entrada, prato principal, sobremesa, bebidas e café) e se comprar com antecedência pelo site ainda é possível conseguir descontos. Para mais detalhes é só dar uma olhada: https://www.medievaltimes.com/plan-your-trip/toronto-on/index.html.  E para você ter uma ideia de como é show, veja esse vídeo que postei no nosso canal do youtube: https://youtu.be/Msmv8q-mKEI  e me fala se não é um encanto esse cavalo dançando: https://www.youtube.com/watch?v=e4eTrSJO4Bo .

O Maravilhoso Show dos Cavalos Bailarinos!!!
Com o Cavaleiro Amarelo Vencedor das batalhas e sua Rosa de Presente!!!!

Outro lugar que também é uma excelente opção para o jantar é o 360° Restaurant, o Restaurante Giratório da CN Tower. Mas como é muito concorrido é melhor reservar com antecedência, o que pode ser feito pelo site: https://www.cntower.ca/en-ca/360-restaurant/reservations-and-menus.html e já garante que você consiga vaga para apreciar a incrível vista da CN Tower em 360º e saboreie uma deliciosa comida gourmet, além de acesso direto (sem fila) à Torre.

No 36oº Restaurant

O menu do 360º Restaurant tem preço fixo (variando de CAD $65 a $79, incluindo a entrada e o prato principal e no segundo valor também a sobremesa – bebidas são pagas a parte) e tem opção vegetariana!!! Além da comida deliciosa , você vai saboreando a vista maravilhosa da cidade em 360º e que dura aproximadamente uma hora a volta completa. Se ficar difícil pro jantar, você pode reservar pro almoço, mas o importante é incluir no seu roteiro, porque vale muito a pena!!! Maiores informações estão disponíveis no site: https://www.cntower.ca/en-ca/360-restaurant/overview.html.

O Delicioso jantar do 360º Restaurant…
Com essa vista incrível!!!

Lembrando que a taxa de serviço/ gorjeta ou como eles chamam “tip” não vem inclusa na conta, então é bom acrescentar o valor (de 10%  a 20% do valor da conta), senão eles ficam bem chateados e vão te perguntar o que aconteceu de errado para você não querer pagar a tip… E como falei anteriormente, a reserva pro restaurante já garante à entrada à CN Tower, então aproveite para contemplar a vista dos outros níveis de observação da torre depois da sua refeição. Eu mostrei com detalhes essa vista no post “Top 10 de Toronto” se você ainda não viu ou quer rever, é só acessar: https://cadaviagemumabagagem.com/top-10-de-toronto/

Pôr do Sol visto da CN Tower
E do SkyPod

Outras comidas típicas canadenses , que valem experimentar são o Mac & Cheese (Macaroni and Cheese), que é um Macarrão com Queijo que surgiu no Canadá, mas ficou famoso nos Estados Unidos na época da Grande Depressão por ser um prato prático e barato. No Canadá você vai encontrá-lo em vários lugares, inclusive na rede Subway (www.subway.com/en-CA), que foi onde provei.

Provando o Mac & Cheese do Subway

Também vale a pena degustar o queijo Oka (www.fromageoka.ca/en), que foi criado pelo monge Alphonse Juin no ano de 1893 em Oka, Quebec (daí a origem do nome do queijo) e agradou aos paladares com seu sabor autêntico e que você pode harmonizar com o Icewine, que é o vinho tradicional canadense, feito com uvas que são colhidas congeladas. Depois me conta o que achou dessa combinação.

O Famoso IceWine

Falando em harmonização, o que combina muito bem é arte com gastronomia e você pode encontrar no  AGO Bistro, que é um Bistrô, que fica localizado dentro da Galeria de Arte de Ontario (AGO), mas também tem acesso pela 317, Dundas Street West. É um restaurante charmoso e  elegante, já foi premiado e seu projeto, juntamente com o da AGO, foi desenvolvido pelo arquiteto Frank Gehry. Vale a pena dar uma passadinha por lá, depois da visita à AGO, mas se não tiver tempo de ir à Galeria, pode ir direto ao AGO Bistrô. Para conhecer o cardápio completo e mais informações é só dar uma olhadinha no site: www.ago.ca/dine/ago-bistro.

Agora chegou o momento de te apresentar as baladas de Toronto, vamos começar pelo  Fiction Club Toronto, que é uma casa noturna que tem uma programação diferente a cada dia e um dos dias que mais bomba é de quarta-feira, quando acontece a Balada Momentos, que é a noite latina, então se prepare para dançar muito (se conseguir um espaço porque lota mesmo…rsrs). A balada Fiction Club fica em 180 Pearl Street e mais detalhes estão no site:  www.fictionclub.ca .

No Fiction Club
Curtindo a Balada Momentos

Outra balada que agita a noite de Toronto é a Radio Adelaide Hall ou Adelaide Hall, que é uma casa noturna e espaço para eventos que acomoda até 475 pessoas. A animação fica com por conta de DJs e artistas da cidade. É um clima mais descontraído e alternativo.  O endereço é 250, Adelaide St W e mais informações e a programação completa estão no site: www.adelaidehallto.com

No Radio Adelaide Hall

A diversão também é garantida no The Raq Bar & Lounge, que une jogos de bar (como bilhar e outras brincadeiras) com ótimos coquetéis e música animada. É um ambiente casual e descontraído. O The Raq fica em 739 Queen Street West e mais informações estão na página do instagram: @the_raq. Com todas essas opções, é só caprichar no visual e curtir a night de Toronto!!!

No The Raq Bar & Lounge

Agora que você já sabe onde comer e beber, vale a pena anotar uma outra dica, que é muito importante para que você possa aproveitar ao máximo sua viagem a Toronto. Vamos falar sobre a questão da locomoção, que fica muito fácil utilizando o metrô. A empresa responsável pelo transporte público em Toronto é a TTC (sigla de Toronto Transit Commission), que opera tanto as linhas de metrô, quanto de ônibus normal e street car (que são os bondes ou ônibus elétricos) e acessando o site: www.ttc.ca você pode montar seu itinerário e também saber mais informações. Vou te mostrar a foto do mapa do metrô pra você ter ideia. As principais linhas de metrô são a Amarela ( Linha 1 – Yonge-University) e a linha Verde (Linha 2 – Bloor- Danforth), mas também tem a Azul (Linha 3 – Scarboroug Line) e a Roxa (Linha 4 – Sheppard). E em algumas estações é possível fazer a baldeação para outra linha. Achei o metrô limpo e bem cuidado, e tem estações muito bonitas como a Museum que tem essas esculturas espalhadas pela plataforma!

Na Plataforma da Estação Museum
No Metrô de Toronto
Mapa do Metrô de Toronto

O ticket para utilizar o metrô pode ser adquirido tanto na bilheteria, quanto em máquinas no metrô e para facilitar você pode comprar o Presto Card  que é um cartão eletrônico que  também pode ser comprado nessas máquinas por CAD$6 e te permite recarregar com o valor dos bilhetes tanto avulsos, quanto diário, semanal ou mensal. Mais informações estão no site: www.prestocard.ca/en.

Bilhetes Diário e Ida e Volta do Presto

Além das linhas tradicionais, o Presto Card ainda pode ser utilizado no UP Express (Union Pearson Express) que é a linha que faz a ligação entre a Union Station e o Aeroporto Internacional Toronto Pearson  (o valor da passagem é um pouco mais alto, mas vale a pena). Essa linha tem horários específicos, os vagões são bem confortáveis e adaptados com lugar para as bagagens e o trajeto dura cerca de 25 minutos. Para saber mais informações é só conferir o site: www.torontopearson.com/en/transportation-and-parking/up-express.

No UP Express

Também é muito tranquilo para andar de Ônibus em Toronto e o que eu achei bem interessante é que os veículos tem um letreiro eletrônico indicando a parada, então você não precisa ficar perguntando pro motorista em qual ponto deve descer. E os street cars também são assim. Ah! O Presto Card também pode ser utilizado aqui.

Street Car…
E seu interior

Agora que você já sabe onde ir e como fazer para chegar até lá, vou encerrando essa postagem, agradecendo de coração sua companhia!! E lembrando que se você gostou desse post, compartilhe com seus amigos para que possam se divertir também, e siga nossas redes sociais para saber em primeira mão as novidades: Instagram (@cadaviagemumabagagem) e Facebook (https://www.facebook.com/cadaviagemumabagagem/ )  e se inscreva no nosso canal do Youtube (Cada Viagem uma Bagagem): https://www.youtube.com/channel/UC5Q29-MYuWjvPH__wWhF42A

Viva Toronto!!!!

****** Bônus – A Cereja do Bolo em Quebec

Quero aproveitar a oportunidade para te convidar para me acompanhar na próxima postagem que vai fechar com chave de ouro nossa viagem pelo Canadá: “A cereja do bolo em Quebec”, onde vou te mostrar todo o charme e encanto dessa cidade que conquistou nossos corações. Vamos vistar o Château Frontenac, conhecer a Citadelle, brindar à cidade num Restaurante Giratório, entre muitas outras atividades. Te  espero lá!!!

Entrada da Citadelle
Te Espero no Próximo Post com esse Drink no Restaurante Giratório!!!

Eating and Drinking in Toronto

Undoubtedly, one of the best ways to discover a new culture and customs in the city is through local cuisine. And it was with this in mind that I created this post to share with you my experience Eating and Drinking in Toronto, Canada, from breakfast to the night at the club, in addition to giving you several tips for you to better enjoy your stay there.

Get ready because I think this post will let you a little bit hungry…. Will you accompany me on this gourmet tour?

Let’s start with Tim Hortons, who is very famous in Canada and is a mix of coffee shop and fast food. If you stop to watch you will see many Canadians with Tim Hortons’ coffee cup walking down the street, this is a very characteristic custom there and ended up becoming a trademark. But you can also get to taste the chain’s delights inside the restaurant.

In the famous Tim Hortons

The first unit of the Tim Hortons chain was opened in 1964 by hockey player Tim Horton, and then expanded to other parts of Canada and the United States, and in 2014 became part of the Burguer King group. Among the various options on the Tim Hortons menu,  French Vanilla is worth trying and among the fans of the brand, we find Canadian pop star Shawn Mendes. Speak the truth, you wanted to, didn’t you? To find out more details and find the nearest unit just check the website: www.timhortons.com

When you talk to a friend who you are going to Canada and he has already gone, he will probably tell you that you need to try the poutine, which is a typical Canadian dish based on potatoes, cheese and sauce. I had the opportunity to taste this delicacy in several places and I will introduce you to all of them now, starting with Smoke’s Poutinerie which is a chain of restaurants specializing in poutine, there are more than 30 types of gourmet poutine, including vegetarian, like the one I chose, which is Veggie Deluxe (in addition to potatoes and cheese, it comes with caramelized onions, peas and mushrooms). My sister Ane opted for BBQ Bacon Mac, which adds double bacon and barbecue sauce to traditional ingredients.

Tasting Poutine Veggie Deluxe at Smoke’s Poutinerie
And My Sister Ane tasting the Bacon Mac BBQ

The Smoke’s Poutinerie franchise was created in 2008 by the idea of ​​Ryan Smolkin (better known as Smoke) and according to legend, he made a special poutine to win over his beloved and it worked, so he decided to give all of humanity this flavor. What really happened and the idea is to open more and more restaurants and take Canadian cuisine to the world. I’m rooting for you to get here in Brazil !!! To find out more information and the nearest address, just access the website: www.smokespoutinerie.com.

Smoke’s Poutinerie

Another place that also has poutine on the menu is the fast food chain Popeyes (Louisiana Kitchen Popeyes), which despite being specialized in chicken snacks, offers this typical Canadian option. The franchise emerged in New Orleans, Louisiana (United States) in the 1970s, was expanding around the world, arriving in Toronto in 1984 and in Brazil in 2018 (but it still doesn’t offer the poutine option here). To check the full menu and the location of the stores, just check the website: www.popeyeschicken.ca.

Tasting the Poutine at Popeye’s
And Ane trying the chicken snack

Continuing our marathon through restaurants with poutine, I want to introduce you to Jack Astor’s Bar & Grill. In addition to a generous poutine, we also took the opportunity to try a delicious Milk Shake with this cookie that reminds us a lot of the Brazilian rain cookie.

The sisters at Jack Astor’s Bar & Grill

As the name says, Jack Astor’s Bar & Grill, in addition to a restaurant, it is also a bar, with a relaxed and pleasant atmosphere that is very inviting for a happy hour. The unit we went to was Dundas Square, but there are several others, to find the closest one to your location and also the variety of the menu, just check the website: http://jackastors.com.

Now that we’ve talked a lot about poutine and you already have a few options for places to visit, I want to tell you about another very famous dish in Canada, BeaverTails, but don’t worry that the name just refers to the shape of the candy that really looks like the beaver’s tail. This sweet is a type of Canadian pastry covered with various flavors, I chose the vanilla with Maple syrup and Ane the Oreo. We prove in a Toronto Island Kiosk, but there are many other units across Canada.

Tasting Vanilla BeaverTails with Maple Syrup
And Ane tasting Oreo BeaverTails

BeaverTails story began in 1978 with Pam and Grant Hooker, selling pastel at the Killaloe Fair in Ottawa, then the business expanded to other Canadian cities, creating the first franchise in 1987 with Pino di Ioia, arriving in the United States in 2015 and currently serves more than 140 locations, between the United States and Canada with a distribution project to six more countries. To find out more information just access the website: www.beavertails.com.

And if you miss a pizza during your trip, don’t worry, in Toronto and other parts of Canada you will find the fast food chain Pizza Pizza, which since 1967 has been conquering the palates. In addition to pizzas, including vegetarian ones, there are other snack options on the menu. To find out more details just take a look at the website: www.pizzapizza.ca . And it was at Pizza Pizza that we first tried Canada Dry, which is the typical Canadian ginger-based soda. It’s very good and if you put pieces of ginger it gets even better.

The Famous Canada Dry

Another well-known fast food in Toronto is Harvey’s chain, which is famous for its hamburgers with toppings to be chosen on the spot by customers and also for the menu items to be made with all products of Canadian origin, as a way to enhance local production! The first restaurant was opened in 1959 and has been growing ever since, now part of Recipe Unlimited (the same owner of the Swiss Chalet, which I will talk about in a moment) reaching more than 270 establishments across the country. The menu has a lot of options, including vegetarian, like this burger I chose. More information is on the website: https://www.harveys.ca.

At Harvey’s

However, if you are looking for a more cozy place, you will like the Swiss Chalet chain (it reminds a lot of the Outback chain), despite being more focused on dishes with chicken than with beef (as in Outback), but it has options for vegetarians, like this potato gratin I chose and my sister got the traditional chicken. We approved a lot  our choices!!!

The sisters at Swiss Chalet

Swiss Chalet’s first restaurant opened in 1954 in Toronto, following an architecture based on the style of the Swiss chalet (from which the name “Swiss Chalet”) that uses a lot of wood in the decoration . Then it expanded, reaching more than 200 units in the country. He is currently also part of Recipe Unlimited, as is Harvey’s. To find out more details just check the website: https://www.swisschalet.com . Do you accept this delicious dessert?

Speaking of a cozy place, it is worth visiting the Yorkville Crepes that, in addition to the cuisine, has a typical French decor. Take advantage of the weather to have a cup of coffee and enjoy the crepes (or the other options on the menu). Yorkville Crepes is located at 18, Yorkville Avenue, just around the corner from Yonge Street. To find out more details just check the website: www.yorkvillecrepes.com.

Yorkville Crepes

When I travel, I always like to get to know the public markets, it’s a way to get closer to the local culture and gastronomy and in Toronto it was no different, so much so that the tip now is about the St Lawrence Market, which is the Toronto Public Market, where in addition to the variety of fresh foods, it is also possible to find several snack bars and restaurants and it was the chosen place to taste Peameal Bacon,  which is one of the typical foods of the city. There are several places on the market to try this Bacon Sandwich, we opted for Paddington’s restaurant, which had a vegetarian sandwich for me and my sister Ane was in charge of tasting the Bacon Peameal !!! Did she like this mission? I think so … To find out more details and menu options from Paddington’s,  just take a look at the website: www.paddingtonspump.com .

At Paddington’s at St Lawrence Market

Remembering that St. Lawrence Market is at 92 Front Street East (next to the King Station on the Yellow Metro Line) and more information is on the website: www.stlawrencemarket.com.

Other place that you will find many options of restaurants, bars and cafes is in the Distillery District that is the union of gastronomy with entertainment, variety of stores and art!! So, feel free to choose what you like best! My love for chocolate spoke louder and I decided to visit the Coffee Shop Cacao 70 (https://cacao70.com/en/our-locations/distillery-district ), that has such a wonderful menu that it was difficult to choose, but we opted for chocolate creamy and that strawberry waffle that was divine!!!

The sisters at Cacao 70
Do you accept this waffle?

But the Distillery District has a lot more to offer, it is worth taking the time to visit and come back several times if you have the opportunity. More details of what awaits you there are on the website: https://www.thedistillerydistrict.com/ . And to find out how my tour was there, just take a look at the post: https://cadaviagemumabagagem.com/passeios-diferentes-em-toronto/

Late afternoon arriving and my tip is to enjoy a happy hour in a Pub, Toronto has several. What we visited was The Jester on Yonge, which is on Yonge Street and has a very pleasant and relaxed atmosphere, but you can choose from the many pubs around the city. The important thing is to have fun!!!!

The Sisters in The Jester on Yonge
The Pub “The Jester on Yonge”

Happy hour reminds a beer, doesn’t it? Then you can take the opportunity to take a Tour with Tasting at the Steam Whistle Brewery, which is one of the most famous craft beers in Canada. I told you in detail how the tour was in the post about Different Tours in Toronto, if you haven’t seen it or want to remember it, take a look there: https://cadaviagemumaumaagem.com/passeios-diferentes-em-toronto/

Tour with Tasting at the Steam Whistle Brewery

But if you prefer you can go straight to the Steam Whistle Brewery Bar and enjoy a relaxed atmosphere with friend !!! The brewery is located at 255 Bremner Blvd, very close to the CN Tower and to find out more details about the bar just access the website: https://www.swbiergarten.ca  and about reservations for the tour: https://steamwhistle.ca/visit.

Continuing in this happy hour atmosphere, what do you think about having a drink enjoying an incredible night view of Toronto? It sounds like a great idea, doesn’t it?  Then I want to introduce you to the Thompson Hotel Rooftop! There are many other options of bars in Rooftops for you to choose around the city and they will surely provide you with wonderful views!!

On the Rooftop of Hotel Thompson with this incredible view!!!
And with excellent drinks!!1

This view is really stunning!!! The Thompson Toronto Hotel is located at 550 Wellington Street West, about 1.5 km from the CN Tower, and the Rooftop Bar is frequented by both hotel guests and the general public. In addition to the drinks that are great (there is no alcohol option), the atmosphere is very cozy!!! A toast to Toronto with this look!!!

A toast to Toronto!!!

And if you are looking for a different place for dinner and you like the atmosphere of the Middle Ages, you will love to visit Medieval Times, a themed concert hall from the medieval period that gives us a real dive into this universe from decoration, through the show, to arrive at dinner.

Welcome to Medieval Times

Medieval Times Dinner-Show takes place as follows: the audience sits in the stands that already have the tables and watches a show of medieval battles, cheering for their knight while tasting a typical menu from the Middle Ages (like soup of tomatoes, roasted corn, potatoes and for those who are not vegetarian – like my sister – half roasted chicken is served). And detail to eat with your hands because at that time there was no cutlery (but don’t worry, they provide wet wipes for hand hygiene).

Medieval Times Dinner-Show

Ah! Remember that the ticket for the Medieval Times (CAD $ 67.95 – adults and CAD $ 45.95 – children) already includes a show and dinner (starter, main course, dessert, drinks and coffee) and if you buy with in advance on the website you can still get discounts. For more details, take a look: https://www.medievaltimes.com/plan-your-trip/toronto-on/index.html . And for you to get an idea of ​​what a show is like, see this video that I posted on our youtube channel: https://youtu.be/Msmv8q-mKEI and tell me if this dancing horse is not a charm: https://www.youtube.com/watch?v=e4eTrSJO4Bo .

The Wonderful Show of the Dancing Horses !!!
With the Yellow Knight Winner of the battles and his Rose of Gift!!!!

Another place that is also an excellent option for dinner is the 360 ​​° Restaurant, the CN Tower’s Rotating Restaurant. But as it is very crowded it is better to book in advance, which can be done on the website: https://www.cntower.ca/en-ca/360-restaurant/reservations-and-menus.html  and already guarantees that you can enjoy the incredible 360º view of the CN Tower and enjoy delicious gourmet food, as well as direct (skip the line) access to the Tower.

At 360 ​​° Restaurant

360º Restaurant menu has a fixed price (ranging from CAD $ 65 to $ 79, including starter and main course and dessert is also included in the second price – drinks are paid separately) and has a vegetarian option!!! In addition to the delicious food, you will enjoy the wonderful 360º view of the city, which lasts approximately one hour for a complete tour. If it becomes difficult for dinner, you can book for lunch, but the important thing is to include it in your itinerary, because it is very worth it !!! More information is available on the website: https://www.cntower.ca/en-ca/360-restaurant/overview.html.

The Delicious Dinner of 360º Restaurant…
With this incredible view…

Remembering that the service fee or tip is not included in the bill, so it is good to add the amount (from 10% to 20% of the bill value), otherwise they will be very upset and will ask you what went wrong for you not wanting to pay tip… And as I said earlier, the reservation for the restaurant already guarantees the entrance to the CN Tower, so take the opportunity to contemplate the view from the other levels of observation of the tower after your meal. I showed this view in detail in the post “Top 10 in Toronto” if you haven’t seen it or want to review it, just access: https://cadaviagemumabagagem.com/top-10-de-toronto/

View from Main Observation Level
Sunset seen from the CN tower

Other typical Canadian foods that are worth trying are Mac & Cheese (Macaroni and Cheese), that appeared in Canada, but became famous in the United States at the time of the Great Depression for being a practical and inexpensive dish. In Canada you will find it in several places, including the Subway network (www.subway.com/en-CA), which is where I tried it.

Tasting Mac & Cheese of Subway

It is also worth tasting the Oka cheese (www.fromageoka.ca/en) which was created by the monk Alphonse Juin in 1893 in Oka, Quebec (hence the origin of the cheese’s name) and pleased the palates with its authentic flavor. and that you can harmonize with Icewine, which is the traditional Canadian wine, made with grapes that are harvested frozen. Then tell me what you think of this combination.

The Famous IceWine

Speaking of harmonization, what combines very well is art with gastronomy and you can find it at the AGO Bistro, which is a Bistro, which is located inside the Art Gallery of Ontario (AGO), but also has access through 317, Dundas Street West. It is a charming and elegant restaurant, it has already been awarded and its project, together with that of AGO, was developed by architect Frank Gehry. It is worth taking a stroll there, after the visit to the AGO, but if you don’t have time to go to the Gallery, you can go straight to the AGO Bistrô. To know the complete menu and more information, just take a look at the website: www.ago.ca/dine/ago-bistro.

Now the time has come to introduce you to the Toronto nightclubs, let’s start with the Fiction Club Toronto, which is a nightclub that has a different schedule every day and one of the most lively days is on Wednesday, when the Party “Momentos” happens, which is the Latin night, so get ready to dance a lot (if you get a space because it is very crowded…lol). The nightclub Fiction Club is at 180 Pearl Street and more details are on the website: www.fictionclub.ca.

At Fiction Club
Enjoying “Momentos” Party

Another nightclub in Toronto is Radio Adelaide Hall or Adelaide Hall, which is a nightclub and event space that accommodates up to 475 people. The entertainment is on account of DJs and artists from the city. It is a more relaxed and alternative atmosphere. The address is 250, Adelaide St W and more information and the complete program is on the website: www.adelaidehallto.com

At Radio Adelaide Hall

Fun is also guaranteed at The Raq Bar & Lounge, which combines bar games (like billiards and other games) with great cocktails and lively music. It is a casual and relaxed atmosphere. The Raq is located at 739 Queen Street West and more information is on the instagram page: @the_raq.  With all these options, just look and enjoy the night of Toronto!!!

At The Raq Bar & Lounge

Now that you know where to eat and drink, it is worth noting another tip, which is very important for you to make the most of your trip to Toronto. Let’s talk about the issue of locomotion, which is very easy using the subway. The company responsible for public transport in Toronto is the TTC (acronym for Toronto Transit Commission), which operates both the subway, bus and street car lines (which are electric buses) and accessing the website: www.ttc.ca  you can assemble your itinerary and also find out more information. I’ll show you the photo of the subway map for you to have an idea. The main subway lines are Yellow (Line 1 – Yonge-University) and the Green line (Line 2 – Bloor- Danforth), but there is also Blue (Line 3 – Scarboroug Line) and Purple (Line 4 – Sheppard) . And in some stations it is possible to transfer to another line. I found the subway clean and well maintained, and it has very beautiful stations like the Museum that has these sculptures scattered on the platform!

On the platform of Museum Station
Inside Toronto’s Subway

The ticket to use the subway can be purchased both at the ticket office and at machines on the subway and to facilitate you can buy the Presto Card which is an electronic card that can also be purchased on these machines for CAD$ 6 and allows you to recharge with the value of the single tickets, daily, weekly or monthly. More information is on the website: www.prestocard.ca/en.

Daily and Return Presto Tickets

In addition to the traditional lines, the Presto Card can still be used on the UP Express (Union Pearson Express) which is the line that connects Union Station and Toronto Pearson International Airport (the ticket price is a little more expensive, but worth it). This line has specific schedules, the wagons are very comfortable and adapted with space for luggage and the journey lasts about 25 minutes. To find out more information, just check the website: www.torontopearson.com/en/transportation-and-parking/up-express.

In UP Express

It is also very quiet to ride a bus in Toronto and what I found very interesting is that the vehicles have an electronic sign indicating the stop, so you don’t have to ask the driver where to get off. Street cars are like that too. Ah! The Presto Card can also be used here.

Street Car…
Inside Street Car

Now that you know where to go and how to get there, I’ll end this post, thanking you so much for your company!!! And remembering that if you liked this post, share it with your friends so they can have fun too, and follow our social medias to know firsthand the news: Instagram (@cadaviagemumabagagem) and Facebook (https://www.facebook.com/cadaviagemumabagagem/) and subscribe to our Youtube channel (“Cada Viagem um Bagagem”): https://www.youtube.com/channel/UC5Q29-MYuWjvPH__wWhF42A

Cheers Toronto!!!

****** Bonus – The Icing on the Cake in Quebec

I want to take the opportunity to invite you to join me in the next post that will close our trip in Canada with a flourish: “The icing on the cake in Quebec”, where I will show you all the charm of this city that has won our hearts. We are going to visit Château Frontenac, visit the Citadelle, toast to the city in a Rotating Restaurant, among many other activities. I wait you there!!!

Citadelle
I wait for you in the next post with this Drink at Rotating Restaurant!!!

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *