Na Iluminada e Poderosa Nova York – Dia 5

Como tudo que é bom dura pouco, chegamos ao último dia dos roteiros por Nova York, que mencionei no post: https://cadaviagemumabagagem.com/na-iluminada-e-poderosa-nova-york/ . Como essa cidade é tão incrível, a despedida teria que ser em super auto-estilo, então escolhemos contemplar a vista do famoso Empire State Building (aquele mesmo do filme King Kong, lembra?), visitar o “The Vessel“, que é um prédio/obra de arte, entrar num submarino, entre muitas outras emoções!!!! Vamos começar nossa aventura de hoje?

Completamente encantada por essa vista da cidade do Empire State Building

Roteiro do 5° dia:  The New York Public Library / Empire State Building / Macy’s / Vessel / High Line / Intrepid Sea, Air & Space Museum / The View

Já que hoje é nosso último dia de passeios em Nova York (ainda iremos para Washigton antes de voltar para o Brasil, mas esse é assunto para uma postagem futura porque tem muita coisa pra explorar por lá), então temos que aproveitar ao máximo o dia, começando com um café da manhã reforçado no Europa Café, que fica em 1177, 6th Avenue (tem outras unidades espalhadas pela cidade também) e estava muito bom!!!

Café na manhã no Europa Café

Vamos começar nosso tour dando uma passada pela “The New York Public Library – NYPL” ou Biblioteca Pública de Nova York (que foi indicação da Querida Amiga Maria Alice), como os museus,  é um passeio para o dia todo e que já está na nossa lista para a próxima visita à cidade. Foi fundada em 1895 e é uma das principais bibliotecas do mundo, tendo mais duas filiais em Nova York, totalizando um acervo de cerca de 55 milhões de itens. Essa unidade foi declarada como Marco Histórico Nacional em 1965 e é conhecida pelas duas estátuas de leões na sua entrada, chamados  de Paciência e Fortitude (porém eles estavam em restauração quando da nossa visita, mas vou te mostrar a foto que eles deixaram no lugar para você conhecê-lo). Mais informações sobre a Biblioteca estão no site: https://www.nypl.org/

Biblioteca Pública de Nova York
Foto da Estátua de Leão da Biblioteca

O lugar que vamos conhecer agora com certeza precisa estar no seu tour por Nova York, estou falando de um dos edifícios mais famosos e símbolo da cidade o “Empire State Building”, aquele mesmo que aparece no filme do King Kong (onde ele está pendurado e segurando a Mocinha, lembra?)

O famoso “Empire State Building”
Lembra dessa cena do filme King Kong?

O “Empire State Building” é um edifício comercial e foi inaugurado em 1931 e até 1970 foi o edifício mais alto do mundo com 102 andares, 381m de altura até o telhado e 443m considerando a antena. Seu nome significa “O Império” e derivou do apelido de Nova York “Empire State”. Ele foi projetado por William F. Lamb (e sua empresa de arquitetura Shreve, Lamb & Harmon) em estilo Art Déco e demorou apenas um ano e 45 dias para ficar pronto e é considerado uma das Sete Maravilhas do Mundo Moderno e foi designado como Marco Histórico Nacional em 1986.

Existem três níveis de observação do “Empire State Building”: 79º, 86º e 102º andares. Vamos começar pelo 79° andar que é coberto e nos proporciona essa vista encantadora!!!

Admirando a vista encantadora do 79º andar do Empire State Building
Uma vista de realmente encher os olhos!!!

Seguimos agora para o 86° andar que é ao ar livre e com grades, e que também apresenta essa vista deslumbrante da cidade!!! Foi um verdadeiro presente de Deus o dia estar tão lindo assim para nos despedirmos da cidade. Dá só uma olhadinha nesse vídeo que postei no nosso Canal do Youtube para sentir como foi: https://youtu.be/UOCfJ0iphW0 .

Vista deslumbrante do 86º andar do Empire State Building
As Irmãs encantadas e muito gratas a Deus por essa vista e esse dia tão lindo!!!

E também tem outro nível de observação no 102°andar que é totalmente fechado por vidros e é cobrado um valor mais alto de ingresso (e não está incluso no CityPass, como não sabíamos usamos o CityPass e não conseguimos subir, mas já está marcado para nossa próxima visita). Se você for antes, nos conte como foi a experiência nessa altura.

Antes de chegar nos decks de observação do “Empire State Building”, já somos preparados para o que há por vir, desde o filme no elevador (que demora apenas 40 segundos para chegar ao topo e mostra como foi a construção do edifício), passando pelos quadros de filmes que tiveram o edifício como cenário e pela sala do King Kong e até algumas das celebridades que já visitaram esse arranha-céu.

Filme passando no elevador
Filmes e Algumas das Celebridades que visitaram o Empire State Building
E o lendário King Kong!!!

O “Empire State Building” fica na Quinta Avenida, entre 33rd e 34th Street West. Os ingressos adultos para o observatório do 86° andar (incluindo o 79°) custam US$ 46 e tem desconto para crianças e idosos (e está incluso no City Pass) e o ticket superior (que inclui a subida até o 102° andar) custa US$ 72 para adultos, com os descontos para as pessoas citadas anteriormente. Para saber mais informações sobre esse prédio maravilhoso é só acessar o site: https://www.esbnyc.com/

O Glamouroso Empire State Building….

Já estamos no último dia de passeio e você deve estar se perguntando sobre as famosas Compras em Nova York… Realmente tem gente que vai pra Nova York com esse pensamento e acaba conseguindo adquirir muitos produtos com valores mais baratos que aqui no Brasil, porém confesso que não foi esse o propósito da nossa viagem, fomos para turistar mesmo. Mas como não somos de ferro, não resistimos e fomos visitar a famosa Loja de Departamentos Macy’s que estava ali pertinho do Empire State (em 151 W 34th Street), mas existem outras unidades espalhadas pela cidade. Embora essa seja uma das maiores e com muitos itens em promoção. Acabamos comprando só algumas coisas, mas valeu a pena conhecer. Para saber mais detalhes da loja e encontrar qual a mais próxima de sua localização é só acessar: https://www.macys.com/

Fachada da Macy’s

Caminhando mais um pouco nessa área, chegamos ao “The Vessel” ou simplesmente Vessel” (que foi mais uma dica da Querida Amiga Jussara) e que é uma obra de arte interativa, na verdade, trata-se de uma estrutura em formato de favo de mel , projetada por Thomas Heatherwick com uma altura de 45m, 16 andares, 2500 degraus distribuídos em 154 lances de escadas e 80 patamares de observação!

No Vessel
Realmente é uma linda obra de arte!!!

O Vessel” foi inaugurado em março de 2019 faz parte do projeto de revitalização da área do Hudson Yards e foi desenvolvido com a ideia de permitir que os visitantes tivessem novas perspectivas da cidade a partir de diferentes ângulos de visão. E realmente é muito interessante prestar atenção para perceber como a vista vai mudando a partir de como nos deslocamos pelo Vessel.

Olha que show olhando de cima para o interior do Vessel!!!
No topo do Vessel com o Empire State ao centro no fundo!!!

Inclusive um ponto de vista bem legal do Vessel” é logo que você entra e vai direto para o “marco zero”, que tem uma luz azul bem diferente para você tirar foto de baixo pra cima.

O “Vessel”  fica em 20, Hudson Yards. A entrada é gratuita, mas é bom reservar pelo site para garantir sua entrada, já que é bem concorrido. As reservas e demais informações estão no site: https://www.hudsonyardsnewyork.com/discover/vessel

Registrando as várias perspectivas do Vessel

Uma notícia bem triste é que desde o dia 11 de janeiro de 2021, o “Vessel”encontra-se fechado temporariamente por conta de três suicídios que aconteceram lá desde sua inauguração e aguarda estratégias de especialistas para descobrir como prevenir futuros incidentes. Vamos torcer que eles encontrem rápido uma forma de solucionar o problema e o Vessel possa reabrir o quanto antes!!!

Na torcida pela reabertura do Vessel

Bem pertinho do Vessel fica outro lugar para visitação que também vem de um projeto de revitalização e reaproveitamento da área. Estou falando do “High Line”, que éum parque sobre trilhos de trens abandonados.

No High Line
Detalhe do Vessel visto do High Line
Quem disse que eu não ando na linha?

O “High Line” é um parque suspenso com jardins, que ocupa uma área de mais de 2 km no West Side de Manhattan e tem uma vista linda para o Rio Hudson. O projeto começou em 2006 e foi uma parceria entre a empresa de arquitetura James Corner Field Operations, o stúdio de designer Diller Scofidio + Renfro e o paisagista Piet Oudolf. Existem vários acessos para o parque, para saber qual o mais próximo de sua localização e outras informações é só acessar: www.thehighline.org

Vista do Rio Hudson
Brincando com o Empire State do High Line

Outro passeio bem legal que quero compartilhar com você é a visita ao “Intrepid Sea, Air & Space Museum” ou Museu Intrépido do Mar, Ar e Espaço, que é um museu que foi montado no Porta-aviões desativado USS Intrepid e conta toda a história militar e marítima norte-americana com exposição de diversos tipos de aeronaves, inclusive de guerras, submarino e até o ônibus espacial Enterprise.

Olha o tamanho do Museu Intrépido do Mar, Ar e Espaço

O “Intrepid Sea, Air & Space Museum”foi inaugurado em 1982, fechou para reforma em 2006 e foi reaberto ao público em 2008. Como tem muita coisa para ver e aprender nesse passeio, achamos melhor já começarmos pelo mais disputado (e que costuma ter fila) que é o Submarino Nuclear aposentado Growler, que foi utilizado na Guerra Fria e passou a pertencer ao museu em 1988, sendo aberto à visitação em 1989. Foi muito especial a experiência de entrar num submarino, pelas fotos é possível perceber como era apertado e como precisava de atenção para se locomover lá dentro!!!!

Submarino Nuclear Growler
Vamos explorar esse submarino?
Percorrendo suas dependências…
Detalhe dos quartos e salas de controle do submarino

Também vale muito a pena visitar a cabine e o interior do Navio Porta-aviões Intrepid  que foi utilizado tanto na Segunda Guerra Mundial quanto na Guerra do Vietnã.

Na Cabine de Controle do Porta-Aviões Intrepid

Na parte externa do “Intrepid Sea, Air & Space Museum” estão em exposição várias aeronaves utilizadas em guerras e operações especiais.

Na Exposição Externa dos Aviões do “Intrepid Sea, Air & Space Museum”

Na parte interna do “Intrepid Sea, Air & Space Museum”¸ além de outros aviões, encontramos vários simuladores e a cápsula “G Force Encounter” que faz simulação de voo com dois visitantes por vez e loop de 360º (demos vários loops e eu saí tontinha e descabelada….rsrs – conta muito se você tiver experiência em vídeo game – para esse simulador, o valor é pago à parte).

Aeronaves na Exposição Interna do Intrepid Sea, Air & Space Museum
E a cápsula “G Force Encounter” que me deixou descabelada…kkk

E para finalizar nossa visita ao “Intrepid Sea, Air & Space Museum”¸ fomos conhecer o “Space Shuttle Pavillion” que é o Pavilhão do Ônibus Espacial¸ onde está a Espaçonave Enteprise da NASA, o primeiro ônibus espacial do mundo, que faz parte do museu desde 2011.

Com a famosa Espaçonave Enterprise
E seu interior…

O “Intrepid Sea, Air & Space Museum”está localizado no Pier 86, W. 46th Street. Os ingressos adultos custam US$ 31 e tem desconto para crianças e idosos e também está incluso no CityPass (que foi o que utilizamos). Para maiores informações é só acessar o site: https://www.intrepidmuseum.org/

E para encerrar essa viagem maravilhosa a Nova York, teria que ser um lugar muito especial, então fomos nos despedir da cidade em alto estilo no “The View Restaurant & Lounge”, o Restaurante Giratório de Manhattan!!! Você que já me acompanha sabe como sou apaixonada por restaurantes giratórios, imagina minha felicidade ao saber que poderia ir em um assim em Nova York!!!

No Restaurante Giratório “The View”

O piso giratório do The View” demora cerca de uma hora para dar uma volta de 360º, nos presenteando com vistas deslumbrantes de Nova York Iluminada!!!

Que lugar mais aconchegante…
E especial para nossa despedida da…
Iluminada e Poderosa Nova York

O Restaurante The View” fica no 48º andar do Hotel “New York Marriott Marquis” em 1535, Broadway, mais informações estão no site: https://www.theviewnyc.com/ . E com um brinde nessa noite iluminada nos despedimos e damos até breve a Nova York!!!

Vista do The View
Um brinde nessa noite iluminada!!!

Vou encerrando aqui essa postagem com esse brinde à Nova York e agradecendo de coração sua companhia!!! Lembrando que se você gostou desse post, compartilhe com seus amigos para que possam se divertir também, e siga nossas redes sociais para saber em primeira mão as novidades: Instagram (@cadaviagemumabagagem) e Facebook (https://www.facebook.com/cadaviagemumabagagem/ )  e se inscreva no nosso canal do Youtube (Cada Viagem uma Bagagem): https://www.youtube.com/channel/UC5Q29-MYuWjvPH__wWhF42A

Até Breve Nova York!!!

In Illuminated and Powerful New York – Day 5

As everything good is short-lived, we arrived at the last day of the tours in New York, which I mentioned in the post: https://cadaviagemumabagagem.com/na-iluminada-e-poderosa-nova-york/ . As this city is so incredible, the farewell would have to be in super self-style, so we chose to contemplate the view of the famous Empire State Building (the same one from the movie King Kong, do you remember?), visit The Vessel, which is a building/ work of art, enter a submarine, among many other emotions!!!! Shall we start our adventure today?

Completely enchanted by this city view from the Empire State Building

Day 5 Itinerary: The New York Public Library / Empire State Building / Macy’s, Vessel / High Line / Intrepid Sea, Air & Space Museum / The View

Since today is our last day of sightseeing in New York (we will still go to Washigton before returning to Brazil, but this is a subject for a future post because there is a lot to explore there), so we have to make the most of the day, starting with a hearty breakfast at Europa Café, which is located at 1177, 6th Avenue (there are other units around the city too) and it was very good!!!

Breakfast at Europa Café

Let’s start our tour by stopping by The New YorkP Public Library – NYPL (which was an indication of Dear Friend Maria Alice), like museums, it is a tour for the whole day and it is already on our list for the next visit to the city. It was founded in 1895 and is one of the main libraries in the world, with two more branches in New York, totaling a collection of around 55 million items. This unit was declared a National Historic Landmark in 1965 and is known for the two lion statues at its entrance, called Patience and Fortitude (however they were under restoration when we visited, but I will show you the photo they left in place for you know him). More information about the Library is available at: https://www.nypl.org/

The place we are going to know for sure needs to be on your tour of New York, I’m talking about one of the most famous buildings and symbol of the city, the Empire State Building, the same one that appears in the King Kong film (where it hangs and holding the girl, remember?).

The Famous Empire State Building
Remember that scene from the movie King Kong?

Empire State Building is a commercial building and was opened in 1931 and until 1970 it was the tallest building in the world with 102 floors, 1250 ft high up to the roof and 1453 ft considering the antenna. Its name means “The Empire” and it derived from the New York nickname “Empire State”. It was designed by William F. Lamb (and his architectural firm Shreve, Lamb & Harmon) in an Art Deco style and took only a year and 45 days to complete and is considered one of the Seven Wonders of the Modern World and has been designated as a Landmark National History in 1986.

There are three levels of observation of the Empire State Building: 79th, 86th and 102nd floors. Let’s start at the 79th floor which is covered and provides us with this enchanting view!!!

Admiring this enchanting view from the Empire State Buillding!!!
Really a sight to behold

We now proceed to the 86th floor, which is outdoors and with bars, and which also presents this breathtaking view of the city!!! It was a real gift from God that the day was so beautiful to say goodbye to the city. Just take a look at this video that I posted on our YouTube Channel to see how it went: https://youtu.be/UOCfJ0iphW0 .

A Breathtaking View of the city from the 86th floor of the Empire State Building
Thank you so much God for such a beautiful day

And there is also another level of observation on the 102nd floor that is completely closed by glass and a higher ticket is charged (and it is not included in CityPass, as we did not know we used CityPass and we were unable to go up, but it is already scheduled for our next visit). If you go before, tell us how the experience was at that time.

Before arriving at the observation decks of the Empire State Building, we are already prepared for what is to come, from the film in the elevator (which takes only 40 seconds to reach the top and shows how the construction of the building was), passing for the pictures of films that had the building as a backdrop and for the King Kong room and even some of the celebrities who have already visited this skyscraper.

The film in the elevator
Celebrities and Movies at Empire State Building
The King Kong Room

Empire State Building is located on Fifth Avenue, between 33rd and 34th Street West. Adult tickets for the 86th floor observatory (including the 79th one) cost US$ 46 and have a discount for children and the elderly (and are included in the City Pass) and the top ticket (which includes the climb to the 102nd floor) costs US$ 72 for adults, with discounts for the people mentioned above. To find out more information about this wonderful building just visit the website: https://www.esbnyc.com/

The glamorous Empire State Building

We are already on the last day of the tour and you must be wondering about the famous Shopping in New York… There are really people who go to New York with this thought and end up managing to acquire many products with cheaper values ​​than here in Brazil, however I confess that that was not the purpose of our trip, we went to tour really. But as we are not made of iron, we couldn’t resist and we went to visit the famous Macy’s Department Store that was there close to the Empire State (at 151 W, 34th Street), but there are other units spread around the city. Although this is one of the largest and with many items on sale. We ended up buying just a few things, but it was worth knowing. To find out more about the store and find the one closest to your location, just go to: https://www.macys.com/

Macy’s Department Store

Walking a little further in this area, we arrive at The Vessel or simply Vessel (which was another tip from the Dear Friend Jussara) and which is an interactive work of art, in fact, it is a structure in the shape of a honeycomb, designed by Thomas Heatherwick with a height of 147 ft, 16 floors, 2500 steps spread over 154 flights of stairs and 80 levels of observation!

The Vessel
Really a beautiful work of art!!!

The Vessel opened in March 2019 is part of the Hudson Yards area revitalization project and was developed with the idea of ​​allowing visitors to have new perspectives on the city from different angles of view. And it really is very interesting to pay attention to see how the view is changing from how we move around Vessel.

Exploring the angles of the Vessel…
Look at that incredible view from the top to the inside of the Vessel

Even a very cool view of Vessel is as soon as you enter and go straight to “ground zero”, which has a very different blue light for you to take a photo from the bottom up.

The Vessel is at 20, Hudson Yards. Admission is free, but it is good to book through the website to guarantee your entry, as it is well attended. Reservations and other information are on the website: https://www.hudsonyardsnewyork.com/discover/vessel

Recording the various perspectives of the Vessel

A very sad news is that since January 11, 2021, the Vessel has been temporarily closed due to three suicides that have happened there since its inauguration and awaits strategies by specialists to find out how to prevent future incidents. Let’s hope they find a way to solve the problem quickly and Vessel can reopen as soon as possible!!!

Cheering for the reopening of the Vessel

Very close to Vessel is another place to visit that also comes from a project to revitalize and reuse the area. I’m talking about the High Line, which is a park on abandoned train tracks.

At High Line
Detail of The Vwssel seen from the High Line
Who said I don’t walk the line?

High Line is a suspended park with gardens, which occupies an area of ​​more than 1 mile on the West Side of Manhattan and has a beautiful view of the Hudson River. The project started in 2006 and was a partnership between architecture firm James Corner Field Operations, designer studio Diller Scofidio + Renfro and landscape designer Piet Oudolf. There are several accesses to the park, to find out which one is closest to your location and other information, just access: www.thehighline.org

Hudson River seen from the High Line
Empire State on my finger

Another very cool tour that I want to share with you is the visit to the Intrepid Sea, Air & Space Museum, which is a museum that was assembled on the disabled aircraft carrier USS Intrepid and tells the whole story. American military and maritime history with exposure of various types of aircraft, including warships, submarines and even the Enterprise space shuttle.

At the Great Intrepid Sea, Air & Space Museum

Intrepid Sea, Air & Space Museum was opened in 1982, closed for renovation in 2006 and reopened to the public in 2008. As there is a lot to see and learn on this tour, we think it is better to start with the most disputed (and that usually queue) which is the Retired Nuclear Submarine Growler, which was used in the Cold War and became part of the museum in 1988, being open to visitors in 1989. It was very special to experience entering a submarine, from the photos it is possible to see what it was like tight and how I needed attention to get around there!!!

Retired Nuclear Submarine Growler
Let’s explore the submarine?
Walking inside and…
Seeing the Details in the Bedrooms and Control Rooms

It is also worth visiting the cabin and inside of the Intrepid Aircraft Carrier that was used in both World War II and the Vietnam War.

In the cockpit of the Intrepid Aircraft Carrier

On the outside of the Intrepid Sea, Air & Space Museum, several aircraft used in wars and special operations are on display.

Aircrafts on display outside the Intrepid Sea, Air & Space Museum

Inside the Intrepid Sea, Air & Space Museum¸ in addition to other planes, we find several simulators and the “G Force Encounter” capsule that does flight simulation with two visitors at a time and 360º loop (we gave several loops and  I left dizzy and disheveled…lol – it counts a lot if you have video game experience – for this simulator, the amount is paid separately).

Aircrafts at the Intrepid Sea, Air & Space Museum Internal Exhibition
And the “G Force Encounter” capsule that left me disheveled… lol

And to end our visit to the Intrepid Sea, Air & Space Museum¸ we went to visit the Space Shuttle Pavillion, where NASA’s Enteprise Spacecraft is, the world’s first space shuttle, which makes part of the museum since 2011.

NASA’s Enteprise Spacecraft
Details inside of Enterprise

Intrepid Sea, Air & Space Museum is located at Pier 86, W. 46th Street. Adult tickets cost US$ 31 and have a discount for children and the elderly and are also included in CityPass (which is what we used). For more information just access the website: https://www.intrepidmuseum.org/

And to end this wonderful trip to New York, it would have to be a very special place, so we went to say goodbye to the city in style at “The View Restaurant & Lounge“, Manhattan’s Rotating Restaurant!!! You who already accompany me know how I am in love with revolving restaurants, imagine my happiness to know that I could go to one like this in New York!!!

At The View Restaurant & Lounge

The revolving floor of The View takes about an hour to take a 360º turn, presenting us with breathtaking views of New York Illuminated!!!

What a cozy place…
And special for our farewell to…
Illuminated and Powerful New York

The View Restaurant is located on the 48th floor of the “New York Marriott Marquis” Hotel in 1535, Broadway, more information can be found on the website: https://www.theviewnyc.com/ . And with a toast that bright night we said goodbye and see you soon in New York!!!

View from The View Restaurant
A toast that bright night!!!

I will end this post here with this toast to New York, thanking you wholeheartedly for your company!!! Remembering that if you liked this post, share it with your friends so they can have fun too, and follow our social medias to know firsthand the news: Instagram (@cadaviagemumabagagem) and Facebook (https://www.facebook.com/cadaviagemumabagagem/ ) and subscribe to our Youtube channel (“Cada Viagem um Bagagem”): https://www.youtube.com/channel/UC5Q29-MYuWjvPH__wWhF42A

See you soon New York!!!

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *